Thursday, February 6, 2025

ඉෂ්ට ඵල හා කාෂ්ඨ ඵල නිර්ණය

වෛදික ජ්‍යෝතිඃ ශාස්ත්‍රය තුළ, ඉෂ්ඨඵල සහ කාෂ්ටඵල සංකල්ප ඔවුන්ගේ ජන්ම පත්‍රය මත පදනම්ව ජන්මියෙකුගේ ග්‍රහබල ශක්තිය හා ප්‍රතිඵලවලට සම්බන්ධ වේ.  මෙන්න ඔවුන්ගේ අදාළත්වය:

 1. Istaphala (අවශ්‍ය ප්‍රතිඵල)

 අර්ථ දැක්වීම: Istaphala නියෝජනය කරන්නේ ග්‍රහයෙකුට පුද්ගලයෙකුට ගෙන දිය හැකි හිතකර ප්‍රතිඵල හෝ ප්‍රතිලාභයයි.  එය ග්‍රහයා කෙතරම් ඵලදායි ලෙස ධනාත්මක ප්‍රතිඵල ලබා දෙනවාද යන්න මැන බලයි.

 අදාළත්වය:

ග්‍රහයාගේ අනුග්‍රහය: ඉහළ ඉෂ්ට ඵලයක් සහිත ග්‍රහයෙක් ධනාත්මක ලෙස දායක වන අතර, සමෘද්ධිය, සාර්ථකත්වය සහ පුද්ගලික වර්ධනය වැඩි දියුණු කරයි.

 භාවය තුළ: ඉෂ්ට ඵල ග්‍රහයා විසින් පාලනය වන භාවයන්වලට බලපෑම් කරයි, වෘත්තීය, සබඳතා හෝ සෞඛ්‍යය වැනි ක්ෂේත්‍රවල හිතකර ප්‍රතිඵල ප්‍රවර්ධනය කරයි.

 සංක්‍රාන්ති සහ දශා: දශා (ග්‍රහයාගේ දශාව) හෝ උච්ච ඉෂ්ට ඵල සහිත ග්‍රහයෙකුගේ සංක්‍රාන්තිය තුළ, ජන්මියාට ජීවිතයේ අදාළ අංශවල පහසුව සහ ඉටුවීම අත්විඳිය හැකිය.



 2. කාෂ්ටඵල (අභියෝගකාරී ප්‍රතිඵල)

 අර්ථ දැක්වීම: කාෂ්ඨඵල යනු ග්‍රහයෙකු ගෙන දිය හැකි දුෂ්කරතා හෝ බාධාවන් දක්වයි.  එය ග්‍රහයා කෙතරම් ප්‍රබල ලෙස අභියෝග හෝ දුෂ්කරතා ඇති කළ හැකිද යන්න මැන බලයි.

 අදාළත්වය:

 බාධක: අධික කාෂ්ඨඵල සහිත ග්‍රහයෙකුට තමන් පාලනය කරන ප්‍රදේශවල ප්‍රමාදයන්, අරගල හෝ අභියෝග ඇති කළ හැකිය.

 භාවය: ග්‍රහයා විසින් පාලනය කරනු ලබන භාවයන්වල ඍණාත්මක බලපෑම දැකිය හැකි අතර, මූල්‍යමය අලාභ, සෞඛ්‍ය ගැටලු, හෝ සබඳතා අසමගිය වැනි ගැටළු වලට මග පාදයි.

 සංක්‍රාන්ති සහ දශා: උච්ච කෂ්ටඵල ග්‍රහයකුගේ දශා හෝ සංක්‍රාන්තිය තුළ ජන්මියා විපත්තිවලට මුහුණ දිය හැකි අතර නිවැරදි හෝ පිළියම් යෙදීමට අවශ්‍ය වේ.



 සාමාන්‍ය යෙදුම:

 කේන්දරවල තක්සේරුව: ජන්ම පත්‍රයක හිතකර සහ අහිතකර බලපෑම්වල සමතුලිතතාවය තීරණය කිරීම සඳහා ජ්‍යෝතිෂ ශාස්ත්‍රඥයින් ඉෂ්ටඵල සහ කාෂ්ඨඵල ගණනය කරති.

 ප්‍රතිකර්ම ක්‍රම:

 චාරිත්‍ර වාරිත්‍ර, මන්ත්‍ර, මැණික් ගල් හෝ ජීවන රටා වෙනස් කිරීම හරහා ඉහළ ඉෂ්ට ඵල ග්‍රහයින්  ශක්තිමත් කිරීම.

 පුණ්‍යකර්ම, නිරාහාරව සිටීම සහ ශාන්තිකර්ම (උදා: ග්‍රහ ශාන්ති) වැනි පිළියම් මගින් උච්ච කාෂ්ඨඵල ග්‍රහයින් සමනය කිරීම.


 තීරණ ගැනීම: මෙම ප්‍රමිති ග්‍රහයින්  ශක්තීන් මත පදනම්ව වෘත්තිය, විවාහය, මූල්‍ය සැලසුම්කරණය සහ අධ්‍යාත්මික වර්ධනය පිළිබඳ තීරණ මඟ පෙන්වීමට උපකාරී වේ.


 ඉෂ්ට ඵල සහ කාෂ්ටඵල අවබෝධ කර ගැනීමේ අවසාන ඉලක්කය වනුයේ ධනාත්මක ප්‍රතිඵල උපරිම කිරීමට සහ අභියෝග අවම කර ගැනීම සඳහා කෙනෙකුගේ ක්‍රියාවන් විශ්වීය බලපෑම් සමඟ පෙළගැස්වීමයි.

මේ සඳහා බලපාන සාධක විවිධාකාරයෙන් ක්‍රියාත්මක වන අතර ජීවිතයේ ඒ ඒ ග්‍රහයින් ජන්ම කේන්ද්‍රයේ තැන්පත්වන ස්ථානයන් ගතවන දශාවන් හා වෙනත් සාධක අනුව බලපානු ඇත. ඔබට ඔබේ කේන්ද්‍රයේ ඒ ඒ ග්‍රහයෙන් කවර ආකාරයේ ඉෂ්ටඵල හෝ කාෂ්ටඵල ගෙන දෙන්නේ ද යන්න විමර්ශනය කර ගැනීම ඔබේ පවුලේ දෛවඥයා හමුවී ඔබේ කේන්ද්‍රය පරීක්ෂා කර  ගැනීමෙන් හැකි වනු ඇත.

© M. M. Rohana Wasantha/0714161082

Saturday, March 2, 2024

ද්වාදස සූර්යාදිත්‍ය නාම

47-48. සෘෂිවරුන් සූර්ය දෙවියන්ගේ අනන්‍යතාවය හෙළි කරන සාම, ඍග්- සහ යජුර් වේද ගීතිකා වලින් ඔහුව මහිමයට පත් කරන අතරේ ගාන්ධර්වයන් ද ඔහුගේ ප්‍රශංසාව ගායනා කරන අතර අප්සරාවන් ඔහුගේ රථය ඉදිරිපිට නටති. නාගයන් විසින් අශ්ව කරත්ත ලණු සකස් කරන අතර යක්ෂයන් අශ්වයන් කරත්තයට සවි කරන අතර බලගතු රාක්ෂසවරු පිටුපසින් තල්ලු කරති.

9. රථයට මුහුණ ලා වාලඛිල්‍ය නම් වූ සැට දහසක් බ්‍රාහ්මණ සර්වඥයන් වහන්සේ ඉදිරියෙන් ගමන් කර සර්වබලධාරී සූර්ය දෙවියන්ට වේද මන්ත්‍රවලින් යාඥා කරති.

6. මෙසේ දොළොස් මස පුරාවටම, සූර්ය අධිපතියා තම සය ආකාර ආශ්‍රිතයන් සමඟ සෑම දිශාවකටම ගමන් කරමින්, මේ විශ්වයේ වාසය කරන්නන්ට මෙලොව පරලොව යන දෙකටම විඤ්ඤාණ විශුද්ධිය පතුරවයි.

45. මේ සියලු පෞරුෂයන් සූර්යාලෝකයේ ස්වරූපය ඇති විෂ්ණු දෙවියන්ගේ සර්වබලධාරී ව්‍යාප්තියයි. මෙම දෙවිවරු උදේ සහ හිරු බැස යන විට ඒවා මතක තබා ගන්නා අයගේ සියලු පාප ප්‍රතික්‍රියා ඉවත් කරති.

ආදිත්‍යවරු දොළොස් දෙනා යනු සූර්ය දෙවියන්ගේ විවිධ ස්වරූපයන් මිස අන් කිසිවක් නොවේ. විවිධ පුරාණ වල ඔවුන්ගේ නම් වෙනස් ලෙස දක්වා ඇත. බ්‍රහ්ම වරක් ඍෂිවරුන්ට සූර්යයාගේ පූජනීය නම් එකසිය අටක් විස්තර කළේය. බ්‍රහ්ම පුරාණයේ මෙම නම් ලැයිස්තුගත කර ඇති අතර අපි ඒවා නම් දොළහ බැගින් වූ කණ්ඩායම් නවයකට ප්‍රතිනිෂ්පාදනය කරමු.

(1) සූර්ය, අර්චන, භගවාන, ත්වාෂ්ට, පුෂ, අර්ක, සවිතා, රවි, ගභස්තිමාන, අජ, කාල, මියුරු.

(2) ධාතා, ප්‍රභාකර, පෘථිවි, ජල, තේජ, ආකාශ, වායු, පරායන, සෝම, බෘහස්පති, ශුක්‍ර, බුධ.

(3) අංගාරක, ඉන්ද්‍ර, විවස්වන, දිප්තම්ශු, ශුචි, ෂෞරි, ශනයිශ්වර, බ්‍රහ්ම, විෂ, රුද්‍ර, ස්කන්ධ, වෛශ්‍රවණ.

(4) යම, වෛද්‍යුත, ජතර, අග්නි, අයින්දන, තේජෝහප්ති, ධර්මද්වජ, වේදකර්ත, වේදංග, වේදවාහන, කෘත, ත්‍රේතා.

(5) ද්වාපර, කාලි, සර්වසුරාශ්‍රය, කාල, කෂ්ඨ, මුහුර්ත, ක්ෂප, යම, ක්‍ෂණ, සංවත්සර, අශ්වත්ත, කාලචක්‍ර.

(6) විභවසු, ශාශ්වත, පුරුෂ, යෝගී, වක්ත වක්ත, සනාතන, කාලාධිපති, ප්‍රජාධ්‍යක්ෂ, විශ්වකර්ම, තමෝනුද, වරුණ, සාගර.

(7) අංස, ජිමුත, ජිවන, අරිහ, භූතාශ්‍රය, භූතපති, සර්වලෝකනමස්කෘත, ශ්‍රෂ්ට, සම්වර්තක, වහ්නි, සර්වාදි, අලෝලුප.

(8) අනත, කපිල, භානු, කාමද, සර්වෝතමුඛ, ජය, විශාලා, වරදා, සර්වභූතසේවිතා, මන, සුපර්ණා, භූතාදි.

(9) ශිඝ්‍රග, ප්‍රනාධාරණ, ධන්වන්තරී, ධූමකේතු, ආදිදේව, අධිතිනන්දන, ද්වාදෂත්ම, රවි, දක්‍ෂ, පිට, මාතා, පිටමහ.

"මේ සියලු පෞරුෂයන් හිරු දෙවියන්ගේ ස්වරූපයෙන් විෂ්ණු දෙවියන්ගේ සර්වප්‍රකාර ව්‍යාප්තියයි. මෙම දෙවිවරු සෑම දිනකම අලුයම සහ හිරු බැස යන විට ඔවුන් සිහිපත් කරන අයගේ සියලු පාප ප්‍රතික්‍රියා ඉවත් කරති."

(Srimad Bhagavatam 12.11.45)

සූර්ය දෙවිවරුන් දොළොස් දෙනා (ආදිත්‍යවරු 12)

© M. M. Rohana Wasantha

Friday, April 7, 2023

නක්ඛත්ත ජාතකය හා ජ්‍යෝතිෂය අව භාවිතය

තවද එක් සමයෙක්හි ශාස්තෘ වූ බුදුරජානන් වහන්සේ ජේතවනාරාමයෙහි වැඩවසන සේක් එක්තරා ආජීවකයෙකු අරභයා මේ ජාතකය වදාළ සේක. සැවැත්නුවර වනාහි එක්කුලයෙක දුවනී කෙනෙකුන් ජනපදයෙහි වාසය කරන්නා වූ එක් කුලපුත‍්‍රයෙක් තමාගේ පුත‍්‍රයාහට වලක්වා අසවල් දින යෙහි කැඳවාගෙණ යන්නෙමි නියා දවස නියමකොට තබා ඒ දිනය පැමිණි කල්හි තමාගේ කුළුපග වූ ආජිවකයක්හුගෙන් විචාලේය. 

ස්වාමීන් වහන්ස අද අප එක් මඟුලක් කරම්හ. නක්‍ෂත‍්‍ර යහපත්දෝ හෝ අයහපත්දෝ හෝ යි විචාළේය. ඒ ආජීවකතෙම සිතනුයේ මේතෙම මා අතින් පළමුවෙන් නොවිචාරා දවස් තබා දැන් විචාරන්නේය වන්නාට මොහු හික්මවන්නෙමි කිපී අද නක්‍ෂත‍්‍ර යහපත් නොවන්නේය. දැන් මගුල් නොකරව ඉඳින් කළාහු නම් මහත් විනාශ වන්නේයයි කීයේය. ඒ කුලයෙහි මනුෂ්‍යයෝ ඔහුගේ වචනය අදහාගෙණ එදවස නො ගියාහුය. 

නුවරවාසීහූ සියලූ මංගල්‍යය ක‍්‍රියාව කොට ඔහුන්ගේ නොඊම දැක ජනපදවාසීන් විසින් අද දවස තබන ලද්දේය. නොම ආවාහුය. අපගේ ද බොහෝ වස්තුව විනාශයට ගියේය. අපට ඔහුන්ගෙන් කවර ප‍්‍රයෝජනද අපගේ දුවනීයන් අනිකක් හට දෙම්හයි කියා කරණ ලද මගුලෙන්ම දුවනියන් අනිකක්හට දුන්නාහුය. 

අනිකුත් ජනපදවැසි කුලයෙහි ඇත්තෝ දෙවැනි දිනයෙහි අවුත් අපට කුමාරිකාවක දෙවයි කිවාහුය. ඉක්බිත්තෙන් ඔහුන්ට සැවැත්නුවර වාසීහු කියන්නාහු ජනපද වාසී වූ තෙපි ගෘහපතියෝය, පවිටු මනුෂ්‍යයෝය, දවස් තබා අනාදරයෙන් නො ආවාහුය. ආවාහු මගින්ම නැවත යව අප විසින් අන්‍යයන්ට කුමාරිකාව දෙන ලද්දීයයි කියා පරිභව බැන්නාහුය. ඔහු ඔවුන් හා සමඟ ඩබරකොට ආවාහූ මගින්ම ගියාහුය. 

ඒ ආජීවකයා විසින් ඒ මනුෂ්‍යයන්ගේ මගුලට අන්තරාය කළ බව භික්ෂූන්ගේ අතුරෙහි ප‍්‍රකාශ වූයේය. ඒ භික්ෂූ දම්සභා මණ්ඩපයෙහි රැුස්ව උන්නාහු ඇවැත්නි ආජීවකයා විසින් කුලයාගේ මගුලට අන්තරාය කරණ ලදැයි කියමින් හුන්නාහුය. 

ශාස්තෘන් වහන්සේ අවුත් මහණෙනි මේ දම්සභා මණ්ඩපයෙහි මා එන්නාට පූර්ව භාගයෙහි කිනම් කථාවකින් යුක්තව උනුදැයි විචාරා වදාළ කල්හි මෙනම් කථාවකිනැයි දැන්වුවාහුය. මහණෙනි ආජීවකයා විසින් කුලයාගේ මගුලට අන්තරාය කෙළේ දැන් මතු නොවෙයි පූර්වයෙහිද මේ ආජිවකතෙම ඔවුන්ට කිපී මගුලට අන්තරාය කෙළේයයි වදාරා ඉකුත් වත් කථාව ගෙණ හැර දක්වා වදාළසේක.

යටගිය දවස බරණැස් නුවර බ‍්‍රහ්මදත්ත නම් රජ්ජුරුකෙනෙකුන් රාජ්‍ය කරණ කල්හි නුවරවාසීහූ ජනපදවාසින්ගේ දුවනි කෙණෙකුන් රුස්වා දවස් නියමකොට තබා තමාගේ කුළුපග වූ ආජීවකයෙකුගෙන් විචාළාහුය. 

ස්වාමීන් වහන්ස අද අපගේ එක් මංගළ්‍ය ක‍්‍රියාවක් ඇත. නකක්‍ෂත‍්‍රය යහපත්දෝහෝ අයහපත්දෝහෝයි විචාළාහුය. ඒ ආජිවකතෙම සිතනුයේ මොහු තමාගේ අභිප‍්‍රාවෙන් දවස නියම කොට තබා දැන් මාගෙන් විචාරන්නා හුයයි කියා කිපී අද මොහුන්ගේ මගුලට අන්තරාය කෙරෙමියි සිතා අද නක්‍ෂත‍්‍රය යහපත් නොවන්නේය. ඉදින් මගුල් කළෝ නම් මහත් විනාශයට පැමිණෙන්නාහුයයි කියේය. 

ඒ නුවර වාසීහු ඔහුගේ වචනය අදහාගෙණ නොආවාහුය. ජනපද වාසීහු ඔවුන්ගේ නොඊම දැන නුවරවාසීහු අද දවස තබා නොආවාහුය. අපට ඔවුන්ගේ ප‍්‍රයෝජන කවරේදැයි කියා අන්‍යයන්හට දුවනියන් දුන්නාහුය නුවරවාසීහු දෙවැනි දිනයෙහි අවුත් කුමාරිකාව ඉල්වූවාහුය. ජනපදවාසීහු කියන්නෝ තෙපි නුවරවාසීහු නම් නසන ලද ලජ්ජා ඇති ගැහැවියහ දවස තබා කුමාරිකාව නොගත්තාහ,

අප තොපගේ ගමන් නැති බැවින් අන්‍යයන්ට දුනුම්හයි කිවාහුය. අපි ආජීවකයක්හූගෙන් විචාරා නක්‍ෂත‍්‍රය යහපත් නොවන බැවින් නො ආම්හ. අපට කුමාරිකාව දෙවයි කීවාහුය. අප විසින් තොප නොඑන බැවින් අන්‍යයන්ට දෙනලද්දේය, දැන් දෙන ලද කුමාරිකාව කෙසේ නැවත ගෙණ එමෝදැයි කියා මෙසේ ඔවුන් ඔබිනොබ ඩබර කරණ කල්හි එක් නුවරවැසි ප‍්‍රඥාවත් පුරුෂයෙක් එක් කර්මාන්තයක් නිසා ජනපදයට ගියේය. 

අපි ආජීවකයාගෙන් විචාරා නක්‍ෂත‍්‍රය යහපත් නොවන බැවින් නො ආම්හයි කියන්නාවූ ඒ නුවර වාසීන්ගේ වචනය අසා නක්‍ෂත‍්‍රයෙන් කවර ප‍්‍රයෝජනද කුමාරිකාවගේ ලැබීම් නක්‍ෂත‍්‍රය නොවේදැයි කියා මෙසේ කීසේක. නක්‍ෂත‍්‍රය බලන්නාවු අඥානයාගේ අර්ථය ඉක්මෙන්නේය. අර්ථයට අභිෂ්ටාර්ථ ප‍්‍රතිලාභය ම නක්‍ෂත‍්‍ර නම් තාරකා රූපයෝ කවර නම් අර්ථයක් සාදද්දැයි කී සේක. 

නුවරවාසීහු ඩබර කොට කුමාරිකාව නො ලැබ ගියාහුය. ශාස්තෘන් වහන්සේ ද මහණෙනි මේ ආජීවකතෙම මේ කුලයාගේ මගුපට අන්තරාය කළේ දැන් මතු නොවෙයි. පූර්වයෙහිත් අන්තරාය කෙළේම යයි කියා මේ ධර්මදේශනාව ගෙණහැර දක්වා වදාරා පූර්වාපර සන්ධි ගළපා මේ නක්‍ෂත‍්‍ර ජාතකය නිමවා වදාළ සේක. එසමයෙහි ආජීවකතෙම දැනුදු ආජීවක වූයේය. එසමයෙහි ඒ කුලයෝ දැනුදු මේ කුලයෝ වූවාහුය. ඔවුන්ට අවවාද කියා සිටියා වූ පණ්ඩිත පුරුෂයන් වූයෙන් වනාහී තිලෝගුරු සම්‍යයක් සම්බුදු රජ වූ මම්ම වේදැයි තමන් වහන්සේ දක්වා වදාළ සේක.

[මෙම ජාතක දේශනාව වනාහි ජ්‍යොතිෂය අවභාවිතකරන ලද එක් ආජීවකයෙකු ගැන කියැවෙන එකක් මිස ජ්‍යෝතිෂයේ වැරැද්දක් කියැවෙන එකක් නොවන බව  සිහි ඇත්තෝ කියවත්වා. එම ආජීවකයා ජ්‍යෝතිෂයේ පරමාර්ථ හුදු ලාභ ප්‍රයෝජන තකා නැති දෙයක්ම ඇති දෙයකැයි කී පරිද්දෙන් කෑමට අවශ්‍ය වූ විට කබරගොයා තලගොයා කරගන්නා වූ ආජීවක පැවිද්දන්ගේ ක්‍රියා කලාපයන් පරිද්දෙන්ම වත්මනෙහි අඩු ශ්‍රවණලාභී ජනතාව මංමුලා කිරීමේ අදිටනින් බුදු බන යැයි ආජීවක බන මැ වදාරන බව මේ කියවා දැනගනිත්වා ]

© M. M. Rohana Wasantha/ 0714161082

Tuesday, March 28, 2023

ආරූඪ ලග්නය සහ එයින් කියැවෙන ග්‍රහ පිහිටීම්!

ලග්න පාදයෙන් 11 වැන්නේ ග්‍රහයකු හෝ ග්‍රහයෙක් විසින් ග්‍රහණය කර ගෙන සිටීමෙන් ධනය ප්‍රදානය කරයි. ග්‍රහයා ශුභ නම් ධනය ලැබෙන්නේ ප්‍රශ්නකාරී මාර්ගයකින් නොවේ. එනම් ශීලයෙනි.
ආරූඪ ලග්නයෙන් 7 වැන්නේ හෝ 2 වැන්නේ තැන්පත් වූ බ්‍රහස්පති, සිකුරු හෝ බුධ ධනය ලබා දෙයි.
ආරූඪ ලග්නයෙන් 7 වැන්නේ හෝ 2 වැන්නේ සිටින උච්ච ග්‍රහයන් පුද්ගලයා ප්‍රසිද්ධියට පත් කරයි.
ආරූඪ ලග්නයෙන් 12 වැන්නේ ග්‍රහයින්  1ක් හෝ වැඩි ගණනකින් දෘෂ්ටිගත වී ඇත්නම් එම පුද්ගලයා විශාල මුදලක් වැය කරයි.
ආරූඪ ලග්නයෙන් 2 වැනි භාවයේ සඳු, සිකුරු හෝ බ්‍රහස්පති තැන්පත්වුවහොත් එම පුද්ගලයා ධනවත් වෙයි.
ආරූඪ ලග්නයෙන් 7 වැන්නේ හෝ 12 වැන්නේ සිටින රාහු පුද්ගලයා ඉතා අධ්‍යාත්මික කරයි.
ආරූඪ ලග්නයේ සිටින බුධ පුද්ගලයාට බලය ලබා දෙයි, ආරූඪ ලග්නයේ සිටින බ්‍රහස්පති අතිශයින් දැනුමැති අයෙකු පෙන්වයි, ආරූඪ ලග්නයේ සිටින සිකුරු කාව්‍ය හැකියාවන් ගෙන එයි.
7 වැනි භාවයේ ආරූඪ පදය ලග්නයෙන් කේන්ද්‍ර (1, 4, 7, 10) හෝ ත්‍රිකෝණවල (1.5, 9) පිහිටා ඇත්නම් එම පුද්ගලයා ධනවත් වේ.  ලග්නය සහ 7 වැනි භාවයේ ආරූඪ කෝණ හෝ කේන්ද්‍රයේ සිටී නම් අඹුසැමියන් අතර මිත්‍රත්වයක් ඇති වේ, ඔවුන් දුෂ්ටානය (6, 8, 12) නම් සබඳතාවලට බාධා ඇති විය හැකිය
© M. M. Rohana Wasantha

Popular Posts

KENDARA SINHALEN - කේන්දර සිංහලෙන්